Styl glamour w modzie, architekturze, sztuce przenosi nas do świata wyidealizowanego, gdzie kobieta olśniewa, jest pełna wdzięku, tajemnicy i czaru.
Kilka słów o projekcie
Styl glamour w modzie, architekturze, sztuce przenosi nas do świata wyidealizowanego, gdzie kobieta olśniewa, jest pełna wdzięku, tajemnicy i czaru. Zupełnie jak gwiazdy hollywood, Hedy Lamarr czy Grace Kelly z „Okna na podwórzy” Hitchcock’a. Glamour to świat jakiego pragniemy, świat herosów, tajemniczy i odległy. Dzisiaj termin z 1913 roku „magiczne zaklęcie” jest wciąż aktualny. Kobiety chcą być idealnie piękne, nasze życie doskonałe, wygodne i lekkie. Elegancja i wygoda, kult piękna to wyznaczniki glamour, które pobudziły naszą wyobraźnię do stworzenia przestrzeni, nadającej nowy cel i znaczenie życiu domowników w sensie kulturowym i jednostkowym.
Wjeżdżamy windą do obszernego lobby, gdzie na lustrach serpentyny kryształowych girland tworzą kurtynę obiecującej scenografii. Tu codzienność zwalnia swój bieg, dostajemy wyraźny komunikat: pierwsze skrzypce grają kobiety. Uwodzicielskie, niebezpieczne i olśniewające – nie przejdziesz obojętnie. Może Ci się spodobać, lub nie, ale na pewno zapamiętasz te wrażenia. Na wejściu pierwsza aktorka zdobi szafę wejściową. Malarstwo inspirowane jest dziełem „Kruk” Maggie Piu, w czerwieniach. Obraz kobiety w ornamentach ukraińskich haftów i koronek precyzją detalu obiecuje nam podroż do wyższego świata.
W salonie monumentalny, kamienny kominek, grający ze światłem i klasyczne pikowane siedziska. Pomiędzy nimi kompozycja nonszalancko rzuconych, jedwabnych dywanów. W centrum przyciąga kobieta ze swoim lustrzanym odbiciem w eleganckiej, bogato zdobionej, choć współczesnej, rockowej stylizacji. To inspiracja „Balmain’’ Maggie Piu. Jest to opowieść o szaleństwie mody, haute couture, gdzie kobiecość i jej tajemniczy urok dopełnia artystyczny wymiar projektów. Malarska ściana jak bajkowy witraż, odzwierciedla wszystkie kolory wnętrza: beż, pomarańcz, złoto i odcienie granatu.
Kuchnia z jadalnią to niewymuszona elegancja. Kamienne marmurowe płyty przesuwają się obustronnie i chowają półki na rzeczy, w kuchni przecież niezbędne, zwykle trzymane na blacie. Jak w Glamour, musi być idealnie, nie ma miejsca na rzeczy przyziemne: kable, gniazdka i przyrządy codziennego użytku. Lustrzana wyspa, kamienny stół, tapicerowane krzesła i lejące się z sufitu kryształy na tle biało czarnego malarstwa dodają dramaturgii. Tutaj celebruje się posiłki, zaprasza przyjaciół, czas się dłuży i zatrzymuje we wspomnieniach.
Druga część domu to część nocna – pokoje gościnne i sypialnie domowników. Kontrastują tam ze sobą kasetony na ścianach w bieli i tapety fakturowe w granatach i złocie. Główna sypialnia to królewska komnata. Okładziny z szlachetnego orzecha i granatowych materiałów dają poczucie przytulności, a koronkowy żyrandol buduje dramaturgię. Kobieta z cyklu „ACUPICTURA, PICTURA,TATOO” czaruje urokiem i zachwyca delikatnością koronkowych zdobień.
Funkcjonalność i elegancja oraz dbałość o detal to wyznaczniki stylu glamour, które królują w tym penthousie. Budują wrażenie świata wyidealizowanego, do którego chcemy przynależeć.